T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / SARUHANLI - Saruhanbey Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Rehberlik

 

           

Sayın Veliler, çocuklarınıza  karsı sabırlı, soğukkanlı ve anlayışlı olunuz. Deneme ve yanılma yolu ile öğreneceklerdir. Kusurları ve olumsuz hareketleri olacaktır. Çocuklarımızın, bizim gibi düşünüp bizim gibi hareket ve tavırları göstermiş olsalardı, ailede ve okulda eğitime gerek kalmazdı. Okuldaki eğitim ve öğretim çalışmalarının ailedeki eğitim ve öğretim çalışmaları ile desteklenmesi gerektiğini, çocuğunuzun başarısında sizinde çok önemli katkılarınızın olabileceğini kabul etmeniz ve ona gereken yardımları yapmanızın başarısını olumlu yönde etkileyebileceğini kabul etmeniz gerekiyor. Ancak bu mantıkla yola çıktığınızda onlara istediklerini verebilir ve onlardan istediklerimizi alabiliriz.

UNUTMAYIN; SIZIN ÇOCUGUNUZ OLARAK DOGMAK ONLARIN ELINDE DEGILDI, ANCAK SEÇME HAKLARI OLSAYDI, SIZDEN BASKA KIMSENIN ÇOCUGU OLMAK ISTEMEZLERDI.

 Derya KARATAŞ

Rehber Öğretmen

 


•Aile , alan seçiminde çocuğuna yol göstermeli ama sonuçta öğrencinin verdiği karara saygı göstermelidir..
 

ÖĞRENCİLERİ YANLIŞ ALAN SEÇİMİNE SÜRÜKLEYEN BAZI FAKTÖRLER  

•Alan seçimi , Öss sürecinin en önemli kilometre taşlarından birisidir. Mevcut Öss sistemi öğrencilerin üniversite öğrenimine lisedeki alanlarına uygun bir bölümde devam etmesini teşvik ederken , "puan kırılması uygulaması" ile alanlarının dışında bir bölüm tercih etmesini önlemeye çalışmaktadır.

•Örneğin bir öğrenci hukuk fak. tercih etmeyi düşünüyorsa mutlaka Türkçe-matematik alanından mezun olmalıdır. Aksi takdirde 25-50 arasında puan kaybına uğrayacak hukuk fakültesini kazanması çok zor hatta imkansız olacaktır.              

Bu durum 9.Sınıfın sonunda yapılan alan seçiminin sağlıklı bir şekilde yapılmasının önemini ortaya koymaktadır. Genellikle öğrencilerin yanlış alan seçimi yapmasının belli başlı sebepleri şunlardır:  

a - Arkadaş grubunun etkisi  Öğrenci alan seçimini yaparken kendi yeterliliğini , kendi hedeflerini göz önünde bulundurup kendisine uygun alanı seçeceği yerde ,arkadaş grubunun seçtiği veya kendisine önerdiği alanı seçebilmektedir.

b - Bazı yanlış düşünce kalıplarının etkisi Toplumumuzda başarılı öğrencilerin fen alanını , başarısız öğrencilerin de Tm, Sosyal bil. vs alanlarını tercih ettiği kanaati vardır. Sayısal alanların yüceltilip diğer alanların horlandığı bu düşünce tarzının etkisiyle , öğrenci sayısal alanda başarılı olamayacağı halde fen alanını seçebilmektedir.

c – Ebeveyn baskısı Bazı ebeveynler ,öğrencisinin istediği alana gitmesine müsaade etmeyip bizzat kendi istedikleri alana yöneltebiliyor. Aslında bu durum ebeveynin zamanında gerçekleştiremediği hedeflerini kendi çocuğunda görmeyi istemesinden kaynaklanmaktadır.  

d – Öğrencinin kendi yeterliliğini gerçekçi bir şekilde değerlendirmemesi Bu problem daha çok Fen alanını tercih etmek isteyen öğrencilerde görülür. Öğrenci sayısal derslerde yeteri kadar başarılı olmadığı halde , sayısal puanla öğrenci alan bir fakültede okuma ümidiyle ısrarla Fen alanını tercih edebiliyor. Oysa bu durumda öğrencinin mantıklı davranıp başarılı olabileceği başka bir alana yönelmesi gerekir.   

Aile ne yapmalıdır?  

•Ailenin , alan seçimi konusunda çocuğuna kesinlikle baskı yapmaması gerekir.

•Öğrencinin diğer insanlara fikir danışması mantıklıdır. Ama kesinlikle başkalarının tesirinde kalmadan gerçekçi davranmalı , kendisine uygun alanı seçmelidir. 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.12.2012 - Güncelleme: 05.06.2020 01:22 - Görüntülenme: 1624
  Beğen | 0  kişi beğendi